DSC00703
DSC00727

Bli ringt opp

Våre fagrådgivere er klare til å ta
en uforpliktende prat om dine behov

Så snart som mulig I ettermiddag I aften I morgen

Se hva andre sier om vår leksehjelp - suksesshistorier og tilbakemeldinger

Hele 99,2% av familiene som har benyttet seg av vår leksehjelp, vil anbefale oss til andre! Les deres erfaringer og bli inspirert til å ta steget mot en bedre skolehverdag.

Åpent nå til kl 21:00.
Bli kontaktet eller ring på tlf: 21 51 40 40

Bli kontaktet

Så snart som mulig I ettermiddag I aften I morgen

Andres erfaringer med leksehjelp

99,2% familier vil anbefale oss

Vi har god erfaring med leksehjelp til barn og unge på alle klassetrinn både på grunnskolen, videregående skole og på universiteter og høyskoler. Vi har hjulpet over 20.000 familier med skreddersydd leksehjelp, og 99,2% vil anbefale oss til andre. Vår ambisjon er at alle barn og unge skal ha lærelyst og skoleglede!

Av samme årsak er mentorene våre både skoleflinke, kreative og har gode pedagogiske egenskaper. De er rollemodeller, de har stor interesse for faget de underviser i - og det smitter! Les mer om opplevelsen til noen av våre familier som har hatt leksehjelp under.

Skap større skoleglede

Styrk den faglige selvtillitten

"Min sønn har gått fra å være usikker på grunn av all undervisningen han har mistet, til nå å være trygg i fagene"

- Mor til Victor, 15 år

"Jeg fikk en bedre forståelse for faget, og gikk opp en hel karakter med hjelp av min mentor"

- Maharah (19 år)

"Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger fra skolen på progresjonen til Tage i de fagene han har hatt mentor"

- Mor til Tage, 15 år

"Det er bedre å jobbe med en mentor, for da kan jeg stille spørsmål akkurat når jeg vil, hvis det er noe jeg lurer på. Også er det morsomt at læreren snakker bare til meg, og ikke hele klassen."

- Frederikke (11 år)

Maharan økte karakterene i matte og kjemi

Økt motivasjon og lærelyst med en dyktig mentor

Maharan (19) går i 3. klasse på videregående skole, og har fordypning i realfag. For å mestre disse fagene kreves det strukturert jobbing og disiplin. Han forteller selv at de fleste medelevene på skolen ikke har et stort fokus på å jobbe grundig med skolearbeid, noe som igjen smitter over på han. Nå får han hjelp av en mentor flere ganger i uken slik at han får jobbet jevnlig med fagene har sliter litt med. Mentor forteller at de skal legge det største fokuset på å opprettholde jobbingen hver uke. Forhåpentligvis flere ganger i uken. "Han lærer fort, men går på en skole der man ikke fokuserer så mye på jobbing.” For Maharan sin del, hjalp det å se at andre på hans alder, med samme interesser og væremåte, har jobbet grundig med fagene han selv tar.

"Jeg merket allerede på kartleggingstimen, at mentoren min og jeg kom godt overens." Maharan forteller at de har mange felles interesser, og at det er enklere å jobbe med et fag, når du er sammen med en du har noe til felles med. "Jeg ble mer motivert for å jobbe med skole også!”

Én-til-én-undervisningen er en ting vi er stolte av i MentorNorge. Relasjonen mellom elev og mentor skaper et trygt rom hvor det er plass til både å prøve, feile og få til. Vår erfaring er at den lave aldersforskjellen mellom mentor og elev skaper noe unikt. Elever hos oss opplever at deres mentorer fungerer som en rollemodell og venn.

Elev Emma smiler mens hun ser på leksene sine med en privatunderviser/mentor fra MentorNorge

Emma (14) slet med matematikken

«Da vi begynte med matteundervisning her hjemme, så vi at det fort ble overført til andre fag"

Snowboardkjøreren Emma har slitt med matematikk på grunn av mye reising med sporten sin. På skolen har hun ikke fått med seg de tingene som de andre har jobbet med og har dermed havnet bakpå i faget. Når Emma skal reise, får hun med seg lekser for å kompensere for det hun går glipp av på skolen. Det å ha en mentor gjør at Emma har tid til å gjøre leksene før hun reiser på tur.

"Jeg føler meg mye tryggere i matte. Det at jeg har forbedret meg, gjør at jeg syns matte er mye morsommere. Jeg lærer mye mer av å ha en mentor."